Del 2 al 4 de setembre es va celebrar celebrat la 34a Trobada de l’Economia Digital i les Telecomunicacions a la ciutat de Santander.

La Digitalització de les PIMES ha estat una de les taules rodones més esperades on s’han analitzat les necessitats i els desafiaments a què s’han enfrontat les petites empreses durant el confinament, on s’han compartit bones pràctiques dutes a terme per les empreses. En aquesta nova etapa on el teletreball i el canal digital suposaran una de les principals vies d’ingrés dels negocis locals.

La taula, moderada pel vicepresident de CEPYME, José Manuel de Riva, va comptar amb la participació d´Enrique Martín, professional sènior de Desenvolupament de Negoci de Samsung, Ruth Díaz, directora de Consumer Business d´Amazon, Carles Ransanz, vicepresident de Direct Sales i Enterprise Market de Sage España i Pedro Vilches, director general de CGI. Tots els participants de la taula han coincidit que el camí de la digitalització de la petita i mitjana empresa espanyola acaba de començar i que els principals problemes a què s’enfronten les PIMES són la liquiditat per a projectes d’adaptació digital i un canvi cultural necessari.

Davant aquest punt, ha coincidit Ruth Díaz que ha insistit que “cal pensar a mitjà i llarg termini, per a la qual cosa és important solucionar el finançament”. La directora de Consumer Business ha afegit els plans de suport de la seva companyia al programa Amazon Despega que busca aconseguir l’adhesió de 50.000 empreses espanyoles a la venda a l’entorn online. Per aquesta raó, tots els ponents han coincidit en la necessitat que es pensi la relació de les PIMES amb la tecnologia.

D’altra banda, Carme Artigas, secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, va afirmar també en el marc del 34è Congrés d’Economia Digital d’AMETIC que “el full de ruta és clar i exigeix ​​compromís i unitat. És clar que la reconstrucció passa necessàriament per allò digital, creant un model més digital, modern i just. Portem 15 anys de retard amb Europa”.

La gestió gràcies a la digitalització

En línia amb la digitalització de les empreses, Juan Jesús Torres, secretari general d’Administració Digital, ha subratllat l’aposta pels grans passos que s’han fet a la societat espanyola cap a la digitalització de les gestions i serveis que ofereix l’Estat a la seva ponència i en la necessitat actual de posseir un estat modern que processi amb més rapidesa la gestió de la informació. En concret, Torres ha indicat que “el caràcter híbrid dʻaquesta trobada mostra la profunda transformació que està assumint la societat en el seu conjunt”.

Així mateix, Juan Jesús Torres ha posat en valor l’esforç de la recent creada Secretaria general de l’Administració Pública que lidera, els esforços dels quals han estat dirigits en tres eixos en aquests temps de pandèmia: continuar oferint serveis als ciutadans alhora que es mantenia la ciberseguretat o la creació d’aplicacions, posant de relleu com a exemple Radar COVID. Juan Jesús Torres ha continuat explicant que el camí cap a la digitalització de l’Administració espanyola està “estretament relacionada amb les polítiques d’Unió Europea” i ha plantejat la posada en marxa d’un “Laboratori d’Innovació per canalitzar totes les iniciatives innovadores a l’Administració” ”.

Font: http://ametic.es/es/prensa/el-director-general-de-redes-anuncia-la-gestion-de-un-presupuesto-de-400-millones-de-euros