Hi ha diversos motius pels quals cada vegada sentim més sovint termes relacionats amb la gestió documental a les empreses, però la irrupció de la Covid-19 i amb ella la implantació de mesures de seguretat a les empreses per minimitzar la generació de paper i evitar compartir-los, han provocat que els projectes d’incorporació d’un gestor documental sigui prioritari ja a les empreses.

Però un gestor documental és molt més que un repositori que permeti a les empreses digitalitzar tots els documents de l’empresa i aconseguir l’objectiu de generació de paper zero. També és una de les seves característiques, però és això una de les seves moltes funcionalitats.

Així, un gestor documental empresarial o “Entreprise Content Manager” (ECM) permet, no només l’emmagatzematge digital dels documents de l’empresa, sinó que permet l’administració i la gestió de tota la informació referent a l’empresa, independentment del format, facilitant el seu accés des de qualsevol lloc segons els permisos de cada empleat.

Per això, la gestió documental és la primera etapa cap a la transformació digital de les empreses i organitzacions. És una àrea fonamental per aconseguir l’èxit i fer front als reptes imposats per la necessitat de digitalització dels processos empresarials.

Un gestor documental permet:

  • Organitzar i facilitar la cerca de tots els documents de l’empresa amb la utilització de metadades
  • Definir el flux de treball o de gestió dels documents entre els diferents departaments o empleats de l’empresa.
  • Assignar rols i permisos de lectura i gestió dels documents
  • Automatitzar els processos de treball amb la creació de workflows.

Quins són els principals beneficis que aporta un gestor documental a les empreses?

  • Comptar amb un repositori centralitzat, que evita el risc de documents mal arxivats, duplicitats o pèrdua.
  • Major productivitat, en proporcionar un accés ràpid i segur a la informació, facilitant la cerca i accessibilitat sense pèrdues de temps.
  • Estalvi de costos, en reduir o eliminar els costos de fitxer, impressió, consumibles, fotocopiadores i d’espais on preservar la documentació.
  • Millora del ROI, en reduir els costos millora els resultats
  • Sostenibilitat, amb la reducció del consum de paper contribueixen a la protecció del medi ambient i al desenvolupament sostenible.
  • Seguretat, ja que proporciona un control total de la informació de l’empresa amb l’assignació de perfils i permisos als usuaris.
  • Optimització del temps, en disposar de tota la documentació en un sol repositori i amb les mateixes regles de descripció, creació, classificació, captura, etc. facilita la cerca i recuperació dels documents, optimitzant els temps de treball de tota la companyia.
  • Treball col·laboratiu, amb un gestor documental les empreses poden gestionar la traçabilitat i auditoria de tots els processos de treball.
  • Mobilitat, la majoria dels gestors documentals són 100% web responsive, cosa que permet accedir als documents des de qualsevol dispositiu fix o mòbil.

Quin és el millor gestor documental per a les empreses?

Sense cap dubte, Alfresco és actualment el millor gestor documental per a les empreses per moltes raons, però en remarcarem algunes:

  • Alfresco compleix amb les ISO referents a la descripció i gestió de la documentació, incloent-hi la que ja és electrònica
  • Alfresco compleix la Llei de protecció de dades a través de l’accés controlat al repositori.
  • És de codi obert, cosa que permet la incorporació de les actualitzacions i millores continuades que l’amplíssim grup de desenvolupadors realitza.
  • És un sistema ECM nadiu del núvol per la qual cosa permet gestionar el contingut i connectar la informació amb els usuaris des de qualsevol lloc
  • Permet accedir a les aplicacions amb qualsevol dispositiu.
    Compta amb una APP per a IOS i Android excel·lent
  • És compatible amb aplicacions de productivitat líders, com ara Microsoft Office, Google Docs, Outlook, Salesforce, etc.
  • Compta amb una àmplia gamma d’integracions i solucions predissenyades per part de la comunitat de socis d’Alfresco, com SAP i AutoCAD.
  • Disposa de. API obertes i compatibilitat incomparable amb estàndards oberts, inclosos CMIS, CIFS i WebDAV.
  • Grans empreses i administracions importants han optat per Alfresco, com la NASA, l’Agència Tributària de Catalunya, Estrella Galicia, Oxford University, Cisco, etc.

A Promoment Consulting som desenvolupadors i implementadors d’Alfresco, si la teva empresa necessita més informació, no dubtis a contactar amb nosaltres.